- 779
- ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۳۵
- 1,491 بازدید
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت و آموزش و پرورش باید ابتدا معلمان حق التدریسی، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمت آموزشی را تعیین تکلیف کند سپس به دنبال استخدام از دیگر گروهها برود. عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت و آموزش و پرورش باید ابتدا معلمان حق التدریسی، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمت آموزشی را تعیین تکلیف کند سپس به دنبال استخدام از دیگر گروهها برود.
قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای حقالتدریسی در آموزش و پرورش در استخدامهای جدید این وزارتخانه گفت: متاسفانه دولت به معلمان حقالتدریسی، مربیان پیشدبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نظر خوبی ندارد.
وی افزود: مجلس و کمیسیون آموزش به دولت، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرده است که باید ابتدا معلمان گروههای مذکور تعیین تکلیف شوند و سپس به دنبال جذب و استخدام از دیگر گروهها بروید.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دولت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را بهانه کرده است و میگوید که باید در طول هر سال تعدادی از فارغالتحصیلان این دانشگاه جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.
احمدی لاشکی اظهار داشت: سال جاری قرار است ۲۸ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۱۵ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و حدود ۱۳ هزار نفر هم از بین معلمان حقالتدریسی، مربیان پیشدبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شده و استخدام شوند.
وی تصریح کرد: چون قانون برای تعیین تکلیف نیروهای حقالتدریسی وجود دارد باید تا پایان برنامه ششم توسعه ( سال ۱۴۰۰) بیش از ۳۰ هزار و اندی از این نیروها تعیین تکلیف شوند زیرا این افراد کد شناسه دارند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: دولتمردان در جلسات مختلف اعلام کردند افرادی که در دانشگاههای برتر تحصیل کرده و فارغالتحصیل شدهاند و علاقمند به معلمی هستند باید فرصتی برای حضور این دسته از بیکاران به منظور جذب در آموزش و پرورش ایجاد شود ا ما به نظرم تعیین تکلیف نیروهای حقالتدریسی، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی واجبتر از دیگر گروهها است./ فارس